Skip to main content

['ulama' dan UMNO]

Dengan namaMu Allah,aku bermula

oh
saya berminat dengan kisah ini

ada beberapa komen yang saya berikan

1:apa sebenarnya erti 'ulama?apakah cukup dengan mempunyai ijazah sarjana muda,atau master,atau Phd,atau mempunyai pangkat agama dalam mana mana sektor,layak untuk digelar ulama?jika begitu,rendah sungguh pengertian 'ulama itu!

2:najib sebut dalam salah satu kenyataannya,"penyertaan 'ulama-ulama' ini tidak akan menjadikan UMNO sebagai parti ekstremis agama.subhanallah!apa pengertian ekstremis?kalau pengertian ektremis agama itu adalah dengan melaksanakan hukum allah,mengikut apa yang Allah suruh,meninggalkan mana yang di larang,YA,PAS MEMANG PARTI EKSTREMIS AGAMA!

3:shahidan sebut mereka ini 'ulama tulen'.tulen?sebelum apa apa,tolong beri saya pengertian sebenar ULAMA!

4:ya.inilah politik.

5:saya tidak ingat siapa yang sebut.tapi katanya, "in DAKWAH,everyone is your potential MAD'U.in politic,everyone is your potential ENEMY!"

betul kan?

terpulang apa komen kamu.ini komen saya

Comments

  1. boleh saya tahu apa yang saya boleh optimis?
    saya bercakap dalam ruang lingkup politik
    kalau dalam dakwah,
    iya,terpulang.
    cuma moga moga nasibnya bukan seperti anwar dahulu kala

    ReplyDelete

Post a Comment