Skip to main content

[german]

Dengan namaMu Allah,aku bermula

adik saya sofwan meninggalkan kami sekeluarga hari ini
jangan salah faham
dia bukan pergi selama lamanya
bukan juga kerana dia derhaka
tapi dia pergi mencari redha
redha ibu bapa dan pencipta

berangkat ke german mencari permata mutiara Allah di sana

jujurnya
dia ini antara adik yang saya sakit kepala dengannya
bukan kerana tingkah lakunya
tetapi kerana mahukan yang terbaik untuk dia

untuk adik saya
MOHD SOFWAN MOHD SAFIEN

ini nasihat aku
allah di malaysia itu,masih Allah yang sama di german
bagaimana kamu takutkan Dia di malaysia,begitu juga kamu perlu takutkan Dia di sana
dan di sana,lebih lebih lagi kamu perlu mengharap pada Dia

belajar di luar negara
kemungkinan untuk kamu hanya dua
menjadi yang lebih baik,atau yang lebih teruk
jarang jarang orang masih tetap tinggal yang sama
aku mengharap hikmah yang tersembunyi untuk kamu
carilah ia
selepas kamu bersusah payah mencari Dia
moga moga kamu berjumpaNya di sana!

selamat jalan adik!

Comments

  1. jalan elok2 di bumi Allah,sofwan
    semoga membawa khabar yg baek2 ya!
    selamat meneroka!
    dari adek badek aisyah!:)

    ReplyDelete
  2. ya
    syukran adik ain~
    heee
    yerp,german itu bumi Allah,sepertinya juga mesir yang aku pijak ini

    kak sya:tak..amik engineering

    ReplyDelete

Post a Comment