Skip to main content

[adik]

Dengan namaMu Allah,aku bermula

masih belum pulih dari kesedihan itu
namun entry ini untuk adik saya

FATIMAH FARHANAH MOHD SAFIEN


4 jun
adik saya ini sudah besar
sudah jadi gadis
sudah jadi serikandi

apa yang mahu saya ceritakan tentang dia?

bagi saya
Allah kurniakan dia dengan softskill dan banyak kemahiran hidup
dia boleh apa yang saya tidak boleh

saya tidak pernah expect dia akan jadi dia yang sekarang
tidak
tidak langsung

kami tidak banyak berkongsi perasaan
tidak banyak bercerita

tapi saya sentiasa kagum dengan pencapaian dia
dia bermula dari bawah
dan saya melihat dia naik mendaki hingga tangga dia sekarang

dia mewarisi banyak genetik dari umi
sedangkan saya mengambilnya dari ayah

apa apa pun,saya bangga dengan adik adik saya
kerana mereka semuanya hebat
walau tidak di mata orang lain
mereka punya sesuatu di mata saya

soleh-ulama'
aisyah-doktor
sofwan-engineer
anah-akauntan

insyaallah...
siapa pun kita
moga kita menjadi saham berharga buat umi dan ayah di akhirat nanti!

Comments