Skip to main content

[semangat dan ilmiah]*edited


status:sudah habis di baca*
konklusi awal:
1-saya berada di bab yang ke 4.namun,semangat kuasa pendesak yang di bawa oleh penulis sudah berjaya untuk meresap dalam diri.
2-buku ini memberi gambaran kepada mahasiswa bahawa kamu bukan orang biasa biasa,jika potensi dan kuasa yang ada di guna semaksima mungkin
3-penuh dengan fakta.penulis membawa pembaca kepada sejarah seawal dekad 60an yang gerakan semasa itu berfahaman sosialis
4-kepada mereka yang mahu mengetahui sejarah gerakan mahasiswa,saya cadangkan buku ini untuk gambaran awal
5-owh,ia penuh dengan semangat~!
6-baru terasa rugi.buku ini sudah di beli tahun lepas,tapi tahun ini baru di baca.huhu
*7-ada sesiapa yang mahu pinjam?kalau ya,saya bawa balik mesir nanti =)

status:sedang di baca
konklusi awal:
1-buku ini mula di baca tahun lepas,tapi belum habis habis.hukhuk
2-antara buku yang dibeli di atas label "pengkajian manusia"
3-maaf,saya bukan mahu skeptikal.tapi konflik dalam diri Ross banyak berlaku bila datang isu wahhabi/salafi
4-ya,masalah banyak berlaku bila muslim itu bermasalah.namun,saya melihat,para daie',ustaz2 dan ulama perlu mengkaji hadis2 rasulullah yang menjadi kontroversi khususnya yang di sebut di dalam buku ini.antaranya hadis nabi berkenaan anjing dan wanita.

Comments