Skip to main content

[isu isu]

Dengan namaMu Allah,aku bermula

"kita harus memberitahu pentingnya mereka mengelakkan seks sebelum nikah,tetapi JIKA TETAP MAHU MELAKUKANNYA,mereka perlu diberitahu mengenai seks selamat serta tindakan yang perlu diambil jika mengandung"

ini kata kata seorang islam
apa komen kamu?
saya tidak perlu komen
sebab rasanya semua sudah boleh agak cara saya 'mengomen'

isu pendidikan seks di sekolah jadi isu utama akhbar
antara langkah yang di cadangkan untuk pencegahan adalah

1-benarkan polis periksa telefon bimbit remaja,elak simpan bahan lucah
2-kuatkuasa peraturan halang remaja bawah 18tahun keluar rumah selepas 12malam
3-sekat laman web lucah,kawal kafe siber dan penjualan perisian tidak bermaruah
4-percepat perlaksanaan pendidikan seks secara formal di sekolah

apa yang mahu saya komen?
satu pon tiada yang cadangkan tentang agama
serasa saya,mana mana agama pun tidak akan menghalalkan seks bebas ini
kalau agama itu mengikut fitrah
tiada mana mana manusia pun suka rasanya isteri,suami,anak,ibu,ayahnya itu seorang pengamal seks bebas
kan?

banyak lagi isu semasa yang saya mahu komen
tapi
malas
korang analisis dan komen la sendiri yer
cuma nasihat saya
jangan jadi orang yag tidak mengetahui isu ummah
kerana nabi bersabda,
orang yang tidak mengetahui nasib saudara saudaranya bukan dari kalangan aku!

p/s 1:umi kata saya anak ayah.yeah,seronok~!
p/s 2:tak tahu kenapa,mesti sebak kalau bercakap dengan ayah.bila dengar suara ayah,mesti sebak.tak perlu ayah cakap apa apa pun,saya sebak dulu...hukhuk.........

Comments