Skip to main content

=)*edited

bukan konvoi tu dpt endorsement dri turki, european MPs etc??wat do u mean by kuasa lagi??

klu x silap,turki tu negara islam kan??xboleh buat apa jugak...erm...

turki,iran,arab saudi ada kuasa politik.. but nothing..erm..

krn pemimpin yg ada pengecut,jdi kena ada sbilangn rakyat yg kena korbankn nyawa mereka utk gerakkn pemimpin2 ni spy bgn buat smthing..spy org islam yg msh leka trsedar..n ini short-term move

1 mr thing,kuasa politik je xcukup nk lawan musuh2 Allah ni..israel,amerika siapa blh lawan diorg skrg ni??xde lgi yg blh..even hamas yg ckp islamik..

umat islam stu dunia kena bgkit serentak dlm 1 gelombang..bru boleh nk lwn musuh2 Allah yg trdiri dri israel,amerika,eropah,freemason etc

at least bgkit serntk di dunia arab..erm..bunyi cm teori ek?tp ada teori len ke slain dri teori ni utk lawan kuasa gergasi dunia ni??mcm xde..

yela,bru nk naik islam kt palestin,terus hamas kena teruk,even now crippled..xlh buat apa..bru nk naik islam kt iran,trs kena sanctioned..huh..so rasa teori gelombang serentak kamehameha tu blh guna..

n i never think such gelombang will rise from elsewhere other thn from tarbiah...trbiah brterusan lgi berperingkat..smpai lahir generasi pemuda salehuddin smula di stiap tmpt..

dh lahir generasi tu..ingt generasi..generasi ni mksdnya more thn 80% population mybe..n kena consist of pemuda at least 50%..brulah nk naik ke peringkat kerajaan/syariatullah etc..

n generasi tu hendaklah faham islam,iltizam,akhlak,cemerlang,rabbani,fhm dunia etc..

generasi tu mgkn ada org berpendpt xterbntuk lgi..so dia concentrate amal dia disitu,n sbb tu jgnlh kita kata dia ni xnmpk..or dia ni tolak politik etc..islam kn syumul..so politk mestilah ada..

cumanya diorg merasakn di tmpt2 trtntu politik xsmpi masanya lgi sbb kerja pembinaan generasi tu msh byk xselesai..so kena ada yg kerja khas utk tujuan tu..ijtihad dia..klu slh 1 phala,btol 2..

yg kata politik tu kotor,xtaulah pe mksd dia..tp klu dia tolak politik scra bulat2..maka slhlah dia..sbb islam tu syumul,politik msti ada gak

1-terima kasih untuk marifikir.cuma,nasihat saya,tolonglah guna ruangan komen di bawah artikel yang mahu di respons.kesian kat saya nak kena copy and paste dan letak kat sini.lagi satu,apa salahnya perkenalkan diri?saya kurang gemar menjawab persoalan jika saya tidak tahu siapa

2-turki,iran,arab saudi itu negara ISLAM atau negara ORANG ISLAM?

3-situasi politik sekarang adalah,presiden yang memimpin negara tidak memegang kuasa ketenteraan.kerana itu thaksin digulingkan dengan kuasa tentera di thailand.

4-saya tidak kata politik SAHAJA cukup untuk melawan israel dan amerika.tapi ia SALAH SATU CARA.dan bagi saya,setelah banyak cara yang lain,itulah cara yang paling KUAT

5-ya.tarbiyah melahirkan salahuddin.cuma semasa dia di lahirkan,kuasa tentera dan pentadbiran di pegang oleh muslimin or musyrikin?

6-point point lain saya tidak mahu komen lagi.kerana saya tidak cukup ilmu untuk itu.perlu analisa yang lebih.ada yang saya bersetuju,ada yang tidak.salah cakap,badan binasa.atau mungkin ummah binasa.tidak begitu?

7-silakan untuk berbeza pendapat

*8-maafkan saya untuk tidak menjawab persoalan yg diberikan di shout box.kerana saya sebagai tuan rumah tidak dihormati.

Comments