Skip to main content

[tiada masa!]

hari ini marah saya naik tinggi
lama sudah tidak semacam ini
sakitnya dada,mahu menitis air mata bila marah tidak di luah
betullah kata nabi
orang kuat orang menahan amarah

tapi
melihat berita-berita dunia di akhbar tempatan
terfikir semula
aku mahu melayan marah inikah?
sedangkan saudara seakidah denganku diuji dengan pelbagai perkara

berita 1-letupan di ramadi,baghdad iraq
berita 2-letupan di selatan thailand..(semestinya orang islam akan dituduh)
berita 3-pertempuran di nigeria
berita 4-kes mahkamah di kelantan
berita 5-cubaan meletupkan kapal terbang us..(katanya al qaeda-berita dari AFP..susah nak percaya)

banyak lagi
sedang aku ada masa melayan manusia yang tak beri manfaat pada aku?
tak juga dapat meyebabkan kemudharatan pada aku?

serius
sepatutnya saya tak ada masa memikirkan tentang mereka
apatah lagi melayan perasaan kerana mereka

aaahhh...persetankan!

p/s:apa apa pun,amarah ini masih berbaki!

Comments