Skip to main content

[lapangkan ia allah!]

hampir seminggu internet tiada
betul betul menguji kesabaran
tapi ain kata
tu konsep sabar yang salah
sabar,tapi tak berusaha untuk mengubah
huhu
maaf la ain
diri ini memang degil untuk berubah!

banyak perkara terjadi dalam diri
banyak juga yang terjadi pada sahabat sahabat yang menjadi refleksi diri
hakikatnya
seminggu ini benar benar mengingatkan saya pada satu perkara
yang
waktu dan masa itu juga MAKHLUK ALLAH

teringat juga pada kata kata dari abang saya yang pernah dia ucapkan pada saya
bila mana saya lemah semangat
mahu mengalah pada ujian
mahu rebah dalam perjuangan

"moga moga dengan berkat masa yang aku lapangkan di dunia untuk agama allah,Dia akan lapangkan juga untuk aku di padang mahsyar nanti...."

sungguh,saya terlupa tentang ini!
allah,masa itu juga makhlukMU.aku mohon kau lapangkan ia untuk aku,untuk aku bekerja untukMU!

Comments