Skip to main content

[allah,lindungi PAS!]

hati semakin bimbang dengan kemelut politik mutakhir
seakan ingin aku beritahu
cukuplah...cukuplah...
cukuplah kau menyakiti hati seorang tua itu..
dia tok guru aku!
aku sayang dia
aku kasih dia
aku cinta dia
kau gagal untuk memburukkan prestasi kerjanya
kau gagal memburukkan pemerintahannya
kau gagal memburukkan pentadbirannya
dan sekarang ini yang kau perbuat

ingin sekali aku peluk jasadnya
aku beritahu
jangan risau tok guru
allah mengetahui semuanya
kami bersama tok guru

ingin aku jauhkan dia dari pertarungan tidak berperi kemanusiaan ini
tapi aku tahu
dia lebih tahu sepak terajang dunia ini

allah..hanya padaMU aku mengharap
jagalah dia dengan jagaanMU yang paling erat
pandanglah dia dengan pandanganMU yang paling kasih

kau jagalah jemaah ini dari kehancuran
aku sayang jemaah ini allah
kerana ia,aku kenal agamaMU...dan aku mula tahu tentangMU!

Comments