Skip to main content

[mati....]

dua tiga hari ini saya berfikir tentang mati
bukan tentang matinya saya

tapi saya terfikir tentang matinya seorang ayah dan meninggalkan anak anaknya
saya terfikir tentang anak anak itu

saya terfikir tentang amaran amaran allah pada mereka yang menzalimi anak anak yatim
saya terfikir yang rasulullah itu juga yatim..juga piatu..bahkan,datuk pun tiada!

kemudian
saya masuk blog ust pahrol juoi
terbaca entry tentang mati
tentang golongan manusia bila bercerita tentang mati
saya jadi terfikir
saya ini dimana
golongan mana

TAKUT mati?
INGAT mati?
LUPA mati?

saya lupa mati..saya takut mati...dan saya sentiasa tak ingat mati
diri..wahai diri!
lemahnya engkau!

p/s 1:kalau teliti surah2 akhir dalam quran,allah larang buat tak elok pada mereka
p/s 2:kita asal tanah,sujud pada bumi,akhirnya masuk dalam perut bumi
p/s 3:saya ini akan pergi ke mana akhirnya akhirat nanti???

Comments