Skip to main content

[9 rabiulawwal]

Dengan namaMu Allah, aku bermula

rabiulawwal
kebiasaannya, ketika ini di tanta, kami sentiasa di ingatkan dengan kelahiran manusia agung bernama Muhammad

9 rabiulawwal
tarikh ini yang lebih kuat di sepakati para ulama untuk mengatakan bahawa ianya detik kelahiran rasulullah

pulang ke malaysia, saya mencari cari roh rabiulawwal

jika tahun lepas
saya mencarinya bersama sama ain dengan menaiki bas ke kaherah semata mata untuk ke makam asy syafie pada 12 rabiulawwal, khamis dan kami sampai pada waktu asar. tepat pada waktu yang di katakan bahawa rasul akan melawat asy syafie.

namun, untuk tahun ini, saya seorang. di malaysia.

benarlah

kekuatan tarbiyah itu di nilai
bagaimana kamu membawa diri, bila kamu sendiri~!

ya rasulullah, layakkah aku menjadi ummatmu?

Comments