Skip to main content

[kuda liar]

Dengan namaMu Allah,aku bermula

apakah mereka mempunyai sesembahan selain Allah yang menetapkan aturan agama bagi mereka yang tidak di izinkan (di redhai) Allah?dan sekiranya tidak ada ketetapan yang menunda (hukuman dari Allah) tentulah hukuman di antara mereka telah di laksanakan. dan sungguh, orang orang zalim itu akan mendapat azab yang pedih

asy syura:21

selesai menonton sebuah filem. dari iran. berkisar tentang hukuman rejam
banyak ketidakbenaran tentang fakta hukuman rejam itu di laksanakan
saya tidak mahu mengulasnya.

yang saya mahu beritahu
ia menakutkan saya
sangat menakutkan. saya masih terbayang bayang cara ia di laksanakan
tidak sanggup untuk di ulang tonton kali kedua. untuk bercerita pada kalian juga saya tidak mampu

ketakutan itulah hasil dari hukuman cara dan gaya Allah. supaya jika ada terniat, ambil iktibar dan tidak berbuat.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


p/s 1:ini entry ke 300
p/s 2:terima kasih Allah kerana tidak membiarkan aku berterusan dengan dosa
p/s 3:nafsu itu seperti kuda liar~!

Comments