Skip to main content

[rindu..]

pernah rindukan seseorang?
sakitkan rindu ini?

semalam dengar lagu GHURABA'
terus membuat saya rindukan sahabat sahabat SYUBBANUDDAKWAH saya

teringat kali pertama saya kenal lagu ghuraba ini
malam itu
abang din,ust asyraf dan abang shark persembahkan pada kami pentomen
pentomen tentang palestin
kami mengelilingi unggun api ketika itu
di kemuncaknya,abang tg bangun menyertai kisah itu
dan akhirnya
kami ramai ramai mengalunkan nasyid membakar jihad ini

itulah detik pertama saya mengenal dakwah
detik pertama saya mengenal ukhuwwah
detik pertama saya mengenal islah
dan detik pertama saya berbaiah demi agama allah

setiap kali bersama mereka
saya merasa kerdil
kerdil kerana mereka mereka itu orang hebat
terlalu banyak jasa mereka terutama dalam membentuk saya
dan merekalah yang mengenalkan saya pada jalan dakwah

saya mungkin sudah lama tidak berhubung dengan mereka mereka
tapi saya tidak pernah lupakan mereka
mana mungkin saya lupakan insan yang banyak jasanya pada saya
yang membantu bila saya susah
bersama bila saya keseorangan
menunjuk bila saya sesat
sungguh,saya rindukan mereka

terkenang saat kami bersama
bertamrin
sesat dalam perjalanan
menaiki bas ke melaka untuk menadah kitab
pertama kali menaiki bas ke upsi
banyak lagi kenangan saya bersama mereka

ukhuwwah yang mereka berikan pada saya
belum ada yang mampu tandingi
saya sayangkan mereka seperti abang saya
seperti kakak saya
seperti adik beradik saya

istimewa untuk insan insan ini
ust asyraf
kak yati
kak feti
kak huda
farhiah
awin
abg din
abg tg
kak syam
kak iza
kak nana
abg we
kak ain
anuar
aduh,tidak tersenarai saya kesemuanya
mereka insan yang beri impak yang besar dalam hidup saya
dan sungguh,saya tidak akan pernah lupakan mereka!











Comments