Skip to main content

[perolehan]

sengaja tidak saya komen tentang berita berita yang termuat dalam akhbar seminggu yang lepas.mahu lihat perkembangan dunia dan malaysia

dan ini hasil yang saya perolehi

1-gempa bumi yang tidak berkesudahan.haiti,chile,sekarang turki
komen-apa sebenarnya yang mahu allah sampaikan melalui makhlukNYA yang satu ini yer?masih mencari hikmahnya

2-kes buang dan dera anak.juga tidak berkesudahan
komen-malaysia benar benar sedang kronik dan sakit sekarang.hilang semuanya,perikemanusiaan entah ke mana.

3-kemelut PKR.juga tiada penghujung
komen-tapisan allah sentiasa terjadi.jika berjuang kerana allah,insyaallah kita tetap dalam jalan DIA

4-kerajaan pimpinan dato' seri najib mahu jadi jaguh rakyat
komen-bukan saya yang beri gelaran begitu.utusan yang letak.tapi,ayah saya kata sebenarnya sekolah sekolah di malaysia sekarang kekurangan duit.peruntukan di beri lambat.dan adik adik saya di asrama setiap minggu mesti balik rumah.kerajaan tiada duit untuk makanan..jadi,di mana jaguhnya?entahlah...

ini analisis saya
mungkin betul.mungkin tidak.
terbuka untuk di komen dan di kritik

Comments